woensdag 19 mei 2010

Diploma Uitreiking

Carolien Brouwer

In de workshop vindt de eerste diploma uitreiking van de 'jewellery class' plaats en dat moet natuurlijk gevierd worden! Ik heb lekkere hapjes en drankjes gekocht en de diploma’s in een mooie envelop gedaan om het langer mooi te houden. In de envelop heb ik ook 5 dollar en een persoonlijk briefje gestopt. Daarnaast krijgen de leerlingen een mooi T-shirt als aandenken aan de workshop. Voor muziek is gezorgd en iedereen die op het kantoor van People Improvement Organisation aanwezig is, is natuurlijk van harte uitgenodigd. Nou, als dat geen feestje wordt!

Een ding heb ik echter over het hoofd gezien; de diploma uitreiking vindt plaats op de dag dat de oprichtster Phymean Noun weer terug naar Canada gaat. Niet echt handig omdat velen natuurlijk van haar afscheid willen nemen. Maar we zijn in Cambodja en inmiddels weet ik dat daar wel een mouw valt aan te passen. Dus we verleggen de tijd van de uitreiking en het feestje van 09.00 uur naar 11.00 uur en zwaaien gezamenlijk Phymean uit wanneer ze vertrekt richting het vliegveld in Phnom Penh.

Om 11.00 uur is het dan eindelijk zover. Iedereen van het kantoor is aanwezig. De kinderen vinden het allemaal reuze spannend en zijn zelfs een beetje zenuwachtig voor de uitreiking! Voordat we beginnen houdt Aster eerst nog een toespraak. Ze bedankt alle leerlingen en medewerkers voor hun fantastische inzet en motivatie. Daarna richt Aster zich tot mij en geeft mij een mooi compliment voor al het werk dat ik heb verzet om de workshop van grond te krijgen. Ik krijg een brok in mijn keel als Aster tegen mij zegt: "Er zijn bij People Improvement Organisation veel vrijwilligers werkzaam die b.v. Engelse les geven. Deze vrijwilligers komen en gaan. Je vergeet ze vaak snel weer. Maar wat Carolien heeft neergezet is heel bijzonder en uniek. Ze heeft ons allen geïnspireerd en daarom zullen we Carolien niet snel vergeten!". Kijk, dat is een uitspraak waarvan ik helemaal gelukkig wordt! Het geeft mij het gevoel dat ik echt een verschil heb kunnen uitmaken voor deze organisatie!

De muziek gaat aan en één voor één mogen de kinderen naar voren komen om hun workshop diploma op te halen. Hoera, iedereen is geslaagd!

Geen opmerkingen: