donderdag 4 februari 2010

Laatste Voorbereidingen

Carolien Brouwer

Inmiddels ben ik elke dag druk bezig met de voorbereidingen van de workshop. Over een paar dagen ga ik beginnen met de eerste lesdag. Best spannend en ik wil natuurlijk alles weer perfect doen! Maar eigenlijk zou ik mijn perfectionisme moeten laten voor wat het is. Hier in Cambodja is niet alles perfect. En dus wordt er veelvuldig een beroep gedaan op mijn creativiteit en improvisatie talent.

Ik heb me voorgenomen om verder op zoek te gaan naar de benodigde kralen en daartoe nieuwe inspiratie op te doen op de Russian Market. Inmiddels is het programma voor de workshop afgerond en goedgekeurd door People Improvement Organisation (=PIO). Het fundament voor de aankomende 10 weken (de duur van het programma voor de eerste lichting) staat en dat geeft een goed gevoel. De leerlingen maken om de twee weken kennis met een nieuw thema en zullen dan werken aan een nieuwe ontwerpen.

Gedurende de eerste weken laat ik de leerlingen oefenen door ze diverse modellen sieraden te laten namaken. Vervolgens ga ik samen met de leerlingen werken aan een ontwerp waarbij zijden sjaals gebruikt zullen worden. De modellen daarvoor moet ik nog bedenken, een opgave die eenvoudiger lijkt dan het is! De ontwerpen moeten voor de kinderen eenvoudig met de hand te maken zijn. Daarnaast moeten de ontwerpen een fraaie en luxe uitstraling hebben om in aanmerking te komen voor het verkoop assortiment.

Het uiteindelijke doel is te werken aan een specifieke en herkenbare sieradencollectie waarmee voldoende omzet gerealiseerd kan worden t.b.v. PIO. Een belangrijke voorwaarde is dat de materialen eenvoudig en voordelig verkrijgbaar zijn om de continuïteit van de workshop op termijn te waarborgen. Cambodja staat bekend om zijde, handgeweven stoffen en parels. Dus ik moet nieuwe ontwerpen bedenken waarbij deze materialen optimaal gebruikt kunnen worden.

Ik gun mezelf nog wat tijd, in de hoop dat ik vanzelf nieuwe inspiratie krijg en vertrouw erop dat ik alle benodigdheden van mijn boodschappenlijst kan afstrepen!

Geen opmerkingen: